Lyckopiller ? Nej jag kör på Hypnosterapi ❥

ℐag skämms inte över att prata om detta.
Läkare skriver ut "lyckopiller", för de orkar inte lyssna på en när man har problem.
Ångest ? Panikångest ? HypokondrikerJaha ? Vad innebär det ? Är jag psykiskt sjuk ?
 
- a efter många om och men, har jag förstått att jag lider av detta. Istället för att låta det gå ännu längre så beslutade jag mig för att ta tag i detta, även om det tog emot. Länge har min vardag påverkats av tankar, kroppsliga "allvarliga" symptom som jag i tusentals timmar googlat på, svårt att få luft, tryck över bröstet, overklighetskänslor, men jag har hoppats på att de ska försvinna av sig själv, men det blev bara värre.
Vissa tipsade mig om KBT (Kognitiv beetendeterapi), men det är inget som intresserat mig. 
 
Men alla har vi våra kontakter, jag blev rekomenderad Hypnosterapi
- Haha allvarligt ? Det var det första jag tänkte. Vadå hypnos ? Ögon som snurrar, och du blir helt lost. Ja tack, men nej tack. Men efter att ha läst lite om detta, så tänkte jag att det är helt klart värt ett försök.
Bokat och klart. Nervös var bara förnamnet,. Men jag kan säga att det är något helt fantastiskt
 

Hypnos är en kommunikation med vårt inre jag genom våra tankar och känslor. Det är därför hypnos är helt naturlig och säker metod för förändring med bevisad resultat. 

I hypnos använder vi bland annat en metod som vi kallar regression. Den ger oss möjlighet att återuppleva en tidigare händelse och att ge utlopp för bortträngda känslor. Det är just en anledning till att hypnos har många fördelar jämfört med alla andra kända metoder för förändring idag. Hypnos följer våra unika känslor och ger oss möjlighet att omedelbart upprätta vår inre balans. Den unika förändringsprocess verkar för de flesta människor som ett riktigt mirakel, men glöm inte att det naturliga tillstånd av den mänskliga kroppen är "Hälsa". Hypnos är en metod som ger kroppen möjlighet att använda den egna naturliga förmågan att regenerera så snart orsaken till emotionella problem försvinner.

 

 
 
#1 - - Kajsa-Stina:

Jag har aldrig testat "lyckopiller" men har däremot fått antidepressiva-tabletter som heter sertralin om du har hört talas om dom? Tycker dock dom inte funkar alls på mig. Känner mig inte ett dugg mer gladare utav dom tyvärr.

Jag får ju ingen vidare behandling här hemma för min anorexi vilket känns så trist. Dom hade lovat mig KBT som jag inte har någon erfarenhet av men hoppas som skulle kunna hjälpa mig men jag har inte sett röken av den behandlingen.. Det glädjer mig att du känner att hypnos funkar bra för dig! Jag har själv aldrig testat på det men är öppen för att prova och se om de skulle kunna vara något för mig också :)

Kramar<3

#2 - - finnsingaursäkter:

Vad skönt att höra att du hittat något som funkar för dig :)!
Hoppas du får en mysig måndag snygging!
kram

Svar: Jaaa det tycker jag verkligen :)
hoppas du har en bra tisdag:)
emwem.blogg.se

#3 - - Robex Lundgren:

vackra bilder

Svar: Tack så jätte mycket
emwem.blogg.se

#4 - - Beatrice Jakobsson - Fotografi:

Kul att du är tillbaka!

Svara på alla kommentarer på min blogg, så raderar tyvärr svarskommentarer!

Svar: Lugnt du:)
emwem.blogg.se